kittty

Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Malmö18maj agilitytävling

Av Kitty Gustafsson - 18 maj 2013 20:13

Malmö bjuder inte bara på eurovisionsfinal ikväll, de har hunnit bjuda på en het agilitytävling också! Herregud, nu är det ju högsommar bara sådär!!! Idag hade jag och Tindra bästa hejar klacken med oss, Elin och Joule. Och Tindra och jag körde gärnet i värmen! Snabbaste tiden i hoppklassen och bland de snabbaste i agilityklassenoch då fick hon stå "länge" på kontaktfälten och vägran i slalom. Vi behöver nog inte snacka mer och Tindras fart, den har hon. Hon behöver bara lära sig att hoppa i den också, särskilt på hinder som står snett. Det är tydligen svårt för fröken turbo. Och så klart att hoppa samtidigt som jag gör framförbyten och serpentiner. Annars är hon bara helt fantastiskt rolig att springa agility med! Hoppklassen var först ut och Tindra var överladdad! Hon lade sig ner i starten (det är ju i alla fall ett bättre beteende än tjuvstart eller gå framfår) frågan är vad som händer nästa gång   Fick ändra mina byten lite från banvandring till själva loppet, fick bakombyta istället för att srpinga på. Det visade sig att i stort sätt inga hann i position efter den andra blå tunneln och de flesta krockade. Bakombyte kändes som ett bättre alternativ men har man gått banan för serpentin och framförbyten är det svårt att ha is i magen och placera sig för bakombyten så jag kommer lite fel men Tindra löser det fint, och river inte dem hinderna i alla fall! Dessutom gör hon en grym slalomingång och räddning!


Agilityloppet, ja det var minst sagt en lite annorlunda bana med nästan ett staket som man skulle ta två gånger! Kändes som en utmaning, även här fick jag göra bakombyten, tre stycken på en bana! Det har nog aldrig hänt, men jag tror det var den bästa lösningen, folk som inte bakombytte flickade ut hundarna och många fick även vägran, det var inte flytit. Tindra får lite stora svängar i bakombyten, MEN, jag har ju aldrig gjort sådana byten förut så det är kul bara att hon sätter dem så fint som hon gör! Jag skakade av lycka efter det loppet, sånt lyckorus man kan få, tyvärr höll jag i henne förmycket innan slalom så jag släpper henne i andra porten och vi får en tråkig vägran men vadå då! Vi var SÅÅÅÅ nöjda med handlingsval och kontaktfält! Hon var perfekt! Matte har som vanligt lite att jobba på. Imorgon har vi två nya chanser att ta pinnar, men, allt handlar inte om pinnarna, jag var riktigt riktigt glad efter agilityloppet idag. Det är för sådana lopp man fortsätter med det här, vilken känsla    Massa skitsnacka och många av er förstår nog bara hälften. Här kommer en film för er som är intresserade.



Eftermiddagen har spenderats vid grustaget och den lilla blå vattengropen. Det var inte bara hundarna som badade idag, vi firade hej vilt!   


Klara färdiga, simma!!!! Det ska tävlas om allt, det blir så roligt då   


      

 
 
Evelina

Evelina

20 maj 2013 21:46

Det ser Amazing ut! Ni är så himla grymma, ni är Fiffis och mina idoler, vår alldeles egen hundcoach! Hejja er :D

http://dressyrwelsh.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards