kittty

Alla inlägg under januari 2012

Av Kitty Gustafsson - 31 januari 2012 12:15

I söndags kväll åkte jag på vinterkräksjukan ändå, den har härjat på vår avdelning men som igår skulle avdelningen öppna för ingen hade haft symtom över helgen, men så var det då min tur, jobbade kvällen och vi hade precis ätit middag, fick ont i magen och mådde plötsligt väldigt illa. Försökte skylle på en semla jag ätit till fikat som var 3 dagar, kanske var grädden... Försökte hålla emot och stanna på jobbat men halv åtta så gick det inte längre, det skulle ju vara pinsamt att stanna på jobbet trots att man mår skitdåligt för att spy där, näe någon måtta fick det va så jag gick, jag och en spypåse, för säkerhets skull... Skulle "bara" hämta Tindra och sen slänga mig på soffan men kom inte från sjukhuset till Tindra innan jag hade hunnit spy första gången.. Mitt i en j*vla korsning var jag, kan säga att jag är glad att jag hade den där påsen med mig för annars vet jag inte vad jag hade gjort... Fy den kvällen och den natten vill jag glömma fort, igår hade jag feber också, låg helt utslagen på soffan hela dagen och vovvarna var så snälla och gjorde detsamma. På kvällen vände det lite och jag kunde få i mig lite pasta och sen har jag sovit heeeela natten och idag vaknade jag nästan oförskämt pigg med tanke på gårdagen! Aja inget mig emot, hatar att vara sjuk!!!


Något jag tycker är väldigt roligt det är att träna med mina hundar, och även om ni mest får en massa filmer på Tindra så behöver ni inte oroa er för Texas, han tränar också! Tycker det är kul att sätta ihop filmer och titta på också, och vet att en del av er också tycker det är kul att jag gör det så här kommer en till! :D


Av Kitty Gustafsson - 27 januari 2012 11:49

Nu har jag och Tindra varit på stranden och busat med brosan Eliot! Det är verkligen jätteskoj att han bor så nära och att jag och hans matte går så bra ihop! Mycket trevliga stunder det där :) Och Eliot och Tindra har buskul ihop! Härligt och se den lilla valpen njuta så fantastiskt mycket! :)


             

Brosan har tagit ett stadigt tag i svansen så han hinner med ;)


      

Brosan

  

    

Av Kitty Gustafsson - 26 januari 2012 17:54

Idag har jag tagit hand om mig själv, riktigt skönt har det varit. Gjort det jag känt för, och det har varit ganska mycket, har gått och känt av spänningar i nacke och mellan skuldrona ett tag så jag fixade mig en massage tid. Kan säga att det var den mest smärtsamma massage jag varit med om, men det har nog aldrig varit så välbehövligt, ska försöka boka en ny tid om 2-3veckor också för att få lite bukt på det. Massören rekommenderade mig att skafffa gummiband, sådana man kan hänga över dörren för att träna min överkropp. Då lär sig musklerna det här med spänning och avslappning så jag inte bara går och drar upp axlarna hela tiden.. Det var ju en bra idé med tanke på att jag verkligen inte hinner ta mig till gymmet de dagar jag jobbar för hundarna vill ha mitt sällskap, och mina lediga dagar är alldeles för få. Det problemet har väl ingen annan? ;) Får ta och känna efter om jag känner för att träna lite med gummiband helt enkelt! Kanske någon som har ett par liggande som man kan få testa?


Tindraträningen går sakta framåt! Eller sakta och sakta, det rullar på och hela tiden lägger vi på nya utmaningar och utvecklar det vi gör! En del dagar tränar vi mer och andra dagar tar vi det bara lugnt. Hon har en fantastisk av och på knapp och jag har även sett på film att en av hennes syskon också har det så vi hoppas att det ligger inbakat i generna ;) Det senaste vi har börjat med är nosduttar! I början tyckte varken jag eller Tindra att det var särskilt kul så vi tog en lååång paus, jag såg lite nosduttar på youtube, jag funderade, sen en kväll hade vi en stekt köttbit över, skar upp den och tänkte att näe, med så här bra belöning kan vi ju inte bara träna sitt ligg och backa utan kommando så vi började med nosduttar igen! Och sen den kvällen så duttar hon mer än gärna sin söta lilla svarta näsa i min hand! Idag var tredje gången vi tränade det och det blev ett pass ute, och hon fixade det galant! Ska försöka filma det ikväll, kan vara roligt att se hur det såg ut när vi började sen när vi ska lägga på beteendet för kontaktfälten! :)


Näe nu ska maten in i ugnen! Ha det gott!!


Liten Tindra, bara andra dagen i Halmstad, så här sover nästan alltid Tindra, tillskilland från Texas som helst snurrar ihop sig till en boll! Jag jämför de inte, men de är roligt att se olikheterna, och likheterna, för jag tror som Pappa att Lilla t tar efter det stora T gör mer än vad man tror :) Då kommer hon bli en toppenvovve för det är stora T!

Av Kitty Gustafsson - 24 januari 2012 20:22

Idag har det varit en bra dag, jag tänker mest på dagen efter jobbet, för oftast är jag helt död dagar som denna när jag först jobbade kväll igår och sen dag idag, det blir alltid alldeles för lite sömn och sen tar jobbet ut sin rätt så jag brukar knappt känna mig levande när jag kommer hem. Men idag har jag inte blivit så där förbaskat övertrött efter jobbet och jag och hundarna åkte till klubben och tränade, det var vi och två andra så vi var inte ens själva, men de tränade lydnad! Vi tände strålkastarna till planen satte upp filmkameran och hade bara kul! Texas flummade som "vanligt" till det, han har med andra ord alltid kul oavsett vad vi gör! ;) Men idag hittade vi ändå en bra balans till slut och vi fick till lite seriös träning ;)

Tindra var taggad till tusen efter en ganska tråkig dag, men man ska ha sådana också och hon gjorde sitt bästa på planen och det är minsann inte dåligt! Hon är så rolig att träna med! Fullt ös och hon älskar att leka med mig, och jag med henne! Älskar att ha en kamphund! ;) Nu sover de båda två sött! :) Här kommer en varsinn film från kvällen!


Texas:




Tindra:



Av Kitty Gustafsson - 21 januari 2012 20:48

Idag har det varit agilitytävling i Styringe ridhus, det ligger bara 15min bilväg från mig. Kunde inte låta bli att åka dit för att miljöträna valpen och heja på alla klubbkompisar! På tävling var även Cecilia Svensson som tog med mig till Klickerklok i höstas! Det var dags för hennes vovve Ninja att debutera på agilitytävling! Spännande och jag kan ju inte låta bli att längta till jag och Tindra också ska debutera, även om vi har MYCKET; ALLT, kvar att lära!!!


Först tyckte valpen att det var lite obehagligt med allt skällande och stök som var i ridhuset. Vi gick omkring och käkade godis och tittade på folket. Efter ett tag tog jag fram leksaken och hon började leka med mig, sen var allt annat som glömt! Har blivit en del passivitetsträning idag men det är så tråkigt att visa på film så ni får se när vi tränar i ridhuset idag, bland folk, hundar och agility på en gång! Är minsann stolt över min valp idag, för hon har skött sig så himmla bra!


Av Kitty Gustafsson - 19 januari 2012 11:35

Texas får regelbundna bad pga sin klåda, Tindra hjälper gärna till att skrubba storebror!


 

Sen får han en liten puss också :) Snäll valp, tycker ni inte ;)  

Av Kitty Gustafsson - 17 januari 2012 20:22

Åkte till klubben och tränade lite idag. Det gick sådär, vi har lite problem i de där cirklarna, valpen springer in framför fötterna. Jag har ändå föröskt tänka på att alltid belön med rätt han, min belöningsposition och att belöna jätteofta, men nu är det osm att hon ändå racear in framför fötterna på mig. Kan vara för att jag springer för sakta, för valpen är minsann racer snabb alla redan, och hon är ALLTID taggad när det kommer till träning! :D


Satte ihop en liten film ändå, Josefine ville ha en ;)

Sen kunde jag inte låte bli att introducera tunneln idag :P Första gången ville hon inte gå igenom sen ville hon inget annat än gå igenom! Skitkul hund det där! :D


Av Kitty Gustafsson - 17 januari 2012 14:10

Den här kursen vore jätterolig att gå!!!

http://www.canis.se/hundeskolen/kurspres.php?mid=274&s=1&avdid=23&kursid=3475



Har kollat en del på instruktörens valpträningsfilmer och fått inspiration till min och Tindras träning! Har ingen lust att gå en vanlig valpkurs då det inte kan ge mig så mycket, men tänk att få gå en valpkurs/läger på lite mer avancerad nivå och för en som tränar som jag tänker! Kan ju inte påstå att jag gått på många kurser i mitt "hundliv" kanske skulle satsa på detta även om det är låååångt iväg! Mmmm, jag vill!!!!!!!! :D


Här är Annas hemsida, det är hon som håller i lägret!

http://www.3vallare.se/startsida.html




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards