kittty

Alla inlägg under februari 2012

Av Kitty Gustafsson - 9 februari 2012 20:25

Vem trodde att jag skulle sitta här med TVÅ helt fantastiska vovvar för 1år sedan!????


  

Av Kitty Gustafsson - 7 februari 2012 17:31

Som har fantastiska vänner, kollegor och grannar som hjälper mig att passa Tindra när jag jobbar!!!! Utan er hade jag inte kunnat ha Tindra och utan Tindra VILL JAG INTE VARA!!!


Inte nog med att ni gång på gång hjälper mig att lösa mina "problem", det går bra också, den lilla valpen uppför sig med den äran både när hon är hemma hos andra och de dagar hon har fått vara hemma själv med lite små promenader. Den lilla valpen är så ofattbart lätt att ha och göra med, och inte ändast problem har hon ställt till med! <3


Vill ni ha några exempel?


- Lämnar Tindra kl 06.00 hos dagismatten där hon oftast håller till, lämnar innebär att hon ligger i sin bur tills dagmatte och husse går upp vilket brukar vara mellan 08.30 och 10.30 och det är inte många gånger den lilla valpen har väckt någon i det hushållet! Hur många valpar går och lägger sig sådär efter att ha varit uppe på morgonen och fått morgonpromenad och allt? :) Eller är det bara jag som tror att många valpar skulle bli lite otålioga i buren och kanske skälla någon gång?

- Om valpen får vara hemma så lämnar jag henne och Texas i köket kl 06.15 sen brukar första promenaden bli runt 09.30, det är tre stycken morgontimmar som valpen kunde ha stört väääldigt många grannar, MEN, grannarna har ALDRIG hört min valp skälla! (Och tro mig hon kan skälla)! Hon är på alla sätt en fantastisk liten valp och jag är så glad för att hon är min!!! Hade jag fått en monstervalp så vet jag inte om jag hade rätt ut vardagen, för hur många hade velat hjälpa till då... Men trots att allt så här långt har löst sig ofattbart bra så längtar jag tills jag får börja jobba natt, jag får mer tid med mina fina och jag slipper det pysslet det är med att få ihop dagarna och hundarna! Snart är det sommar och jag ser verkligen fram emot det!!!!! Fast lite hjälp kommer jag nog ändå behöva ;) Kommer säkert bli en kvällstur här och där när jag behöver hjälp :)


Men iallafall, TUSEN TACK FÖR ATT NI HJÄLPER MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

Av Kitty Gustafsson - 5 februari 2012 22:04

Igår fick jag filmat nosduttarna! Men vi missade att man ska ha handen mot något så det ska vi göra nästa gång, så man inte råkar "putta tillbaka". En kurs hade inte varit fel ändå, då vet man varför man gör som man gör och gör bara inte..............................................
.................... Tur man har vänner som har gått kurs och säger till! Det tackar vi för! :D


Av Kitty Gustafsson - 2 februari 2012 12:48

Betydligt mycket trevligare inlägg än förra gången!

Idag har vi -8 grader och strålande sol, det är underbart ute! Inte så där isandekallt som det kan vara utan bara härligt! Fast visst frös fingrarna när man ska knäppa lite bilder men tro mig det är det värt! :)


   

Som en liten fotomodell posar hon framför kamerna nu för tiden!

          

Suddigt, men otroligt charmigt :)

              

      

Ibland får man softa lite också :) Mina underbara vovvar <3


Tror vi gick 1km fram och tillbaka idag, lek och fotografering gjorde att vi var ute timme ändå, och vi hade jättekul! Meeen jag längtar ändå tills vi kan gå obegränsade promnader och bara gå och gå och gå! Men det kommer ju det med! :)

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards