kittty

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Datorn är lagad!

Av Kitty Gustafsson - 28 februari 2012 12:06

Igår fick jag mitt nya grafikkort och det var lite nervös när jag startade datorn efter att jag hade bytt MEN som tur var fungerar den nu prickfrick! :) SÅ nu är alla bilder säkerhetskopierade! ;)


Igår satte jag ihop en liten film från förra veckans träning!


Hundarna har haft två dagars både fysisk och psykisk vila. Det har varit mycket jobb och dessutom måste de ju få vila ibland med! Tindra har behållt lugnet trots vilan och det är en egenska jag uppskattar hos min Bc hund! Vill inte ha ett nervöst vrak för att det blir vila en dag, hoppas hon fortsätter vara den goa lilla hund hon är nu! Tycker om båda mina vovvar med hela mitt hjärta och tycker jag haft en väldig tur som fått två helt underbara exemplar! De bästa <3


Idag har vi klickertränat, Texas var hetare än hetast och låg och skällde när Tindra och jag klickade, och sen blev han helt tokig när det var hans tur! Texas och jag jobbade på hans bakdelskontroll och det har hänt helt otroligt mycket!!! Man kan lära även gamla hundar att de har en bakdel bara så ni vet! Gryma pass med stora T!


Lilla t fick börja träna lite trixträning, har börjat lägga på ett backa-kommando. Tänkte även börja med lite trixträning, hands-up och snurra åt vänster. Snurra är inga problem, det kommer gå fort men vet inte hur jag ska göra med hennes hands up, hon är ingen tass hund så fundera på att ta något enkelare tass trix först så att hon börjar använda tassarna mer för nu sitter hon mest som en hösäck ;) Men söt är hon ändå <3


Till helgen är det agilitytävling...........!!!! JAG LÄNGTAR!!!!





 
 
Pernilla

Pernilla

28 februari 2012 14:33

Åh så du ligger i. Robyn avslutar sin tävlingskurs idag. Har varit jättebra och hon laddar nu för två dagars tävling i Mars. Ska bli kul.
/P

http://pernillaochpuma.blogg.se

 
Eva-Karin

Eva-Karin

28 februari 2012 18:32

Åh så bra att datorn nu är lagad. Hade varit väldigt jobbigt annars :(
Underbar film. Hon är så duktig den lilla tindris! Har precis insett att jag måste skärpa mig med Fannys starter, tränar massa starter men när jag ska belöna så gör jag inte på samma sätt som när jag ska starta, och det genomskådar hon ju på en gång. Så skärpning nu! (Men det är så fruktansvärt tråkigt att belöna starter, känns ju bara som det tar tid från träningen :(... ) Hoppas huvudvärken är bättre! Massa kramar från oss tre som änskar vi bodde närmare <3

http://lottaofanny.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mamma

28 februari 2012 18:45

God Kväll!
Har haft en dag med variationer. Skolan är helt OK för det mesta nu: Till och med: Riktigt rolig och härlig positiv respons av kolleger
och elever. Därefter SPA, "Fotgenomgång" på SPA, Sist tandgenomgång. Åkte sedan till Hoby det var inte så roligt de var som vanligt till hälsan men det var mycket annat! Nu är jag hemkommen och satte mig här en stund. Skönt att datorn är fix o färdig!
Ha det bra! Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards