kittty

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Uppflyttning och minisemester

Av Kitty Gustafsson - 28 september 2011 19:51

Tjoho! Nu är Texas och jag hemma i Halmstad igen och vi ska njuta av att bara vara hemma ända fram tills nästa helg! :P Då ska vi på tur igen! Vi har haft en jättebra minisemester i Värmland, i den lilla stugan i Molkom med Eva-Karin och vovvarna! Vi var där i påskas och då höll löven på att slå ut på träden, denna gången höll samma löv på att trilla av från träden! Tror minsann att hösten har kommit lite längre där uppe än här nere! :) Oförlåtligt glömde både jag och Eva-Karin våra kameror hemma så mycket till bilder blev det inte, någon iphone bild här och någon där men de blir ju inte så jättebra ;) En agility tävling hann vi ockås med, i Kumla den 24 september.

4 lopp hade vi till vårt förfogande, och 2st pinnar till mig och Texas blev det, Lotta och Eva-Karin slog på stort med klassvinst och pinne i ett lopp de med! De gjorde ni riktigt bra! :) Dubbelglädje med andra ord! Texas 2 pinnar i hoppklassen räckte dessutom till uppflyttning! På 15st lppp sedan i feburari har vi tagit 5st pinnar! Det måste räknas som en ganska bra tävlingssäsong, särskilt med tanke på att det var vår första :O) Och vi kan faktiskt tacka Eva-Karin för utan henne hade vi inte varit så duktiga som vi är idag! Nu har vi en pinne kvar i agilityklass 1 innan vi är helt och hållit i klass 2. Och vi har fortfarande chansen detta året att fixa till det! Det vore ju grymmt kul!!! Till klass 2 behöver vi ha med oss massa fart, det hoppas jag att vi kan få med tiden!


Vi har även tränat agility med Eva-Karins vän Catrin, hon är bra på det här med Gregsystemet som vi kör, kul att få lite feedback, men roligast av allt är att vi, jag och bästa vännen ska gå på kurs för Greg Derrett i december, sen kan jag lära valpen grunderna rätt från början! Men tydligen funkar det bra att börja vid 7års ålder också, även om inte allt blir rätt direkt :) Älskar min lilla vovve så mycket, tycker han är ball som går in och kör sitt race tillsammans med mig! Han är ju lyhörd, bara inte så snabb


Ha en fin kväll! Jag ska försöka vända på dygnet för imorgon natt ska jag jobba första natten efter semestern! Blandade känslor, blir nog bra, ska blir kul att träffa kollegorna igen även om vi inte är så många på nätterna ;) 


 
 
Ingen bild

Mamma

28 september 2011 21:23

Hej! Ser ju hel härligt ut. Verkar ju gå fort känns konstigt att ni ibland får tidsfel! Ha det bra!
Mamma

 
Evve

Evve

28 september 2011 23:13

Grattis till pinnarna och uppflyttningen! Det är ni väl värda :D

http://armanismromally.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

29 september 2011 22:44

Grattis har jag redan sagt men säger det en gång till. I morgon är det dags för Nike och Robyn. Hoppklass i morgon och debut i Agilitykl på lör. Håll tummarna att de kommer runt.
/P

http://pernillaochpuma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards