kittty

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Tandställningslös!

Av Kitty Gustafsson - 29 april 2011 21:59

Idag, nästan precis 6 månader efter min operation har jag blivit av med min tandställning! Jag kan knappt fatta det! Satt och log hela vägen hem i bilen, och då hade jag bara fått bort den översta på förmiddagen, i nederkäken hittade de en liten glugg, den var minimal annars hade jag upptäckt den själv ;) Så de försökte åtgärda det över dagen, hade tid både 07.50 och kl 13.20 Man måste tydligen ha två tider så de hinner "framkalla" en bettskena som man ska använda dygnet runt i ca 1år. Man får ta ut den när man äter, den är väldigt lätta att ta i och ur, problemet kommer bli att hålla reda på den... Började redan i eftermiddags med att lägga den på bordet ute på terassen på jobbet, vi skulle ha glassfika, och när jag skulle gå in låg inte pappret eller min skena någonstans!? Letade och hittade skenan löst liggande på trägolvet!!!!!!!!!!!!! Puh mitt hjärta hann stanna! Men det är "bara" att göra en ny om den försvinner ;) Kostar lite pengar bara.. Men jag brukat vara ganska duktig på att hålla reda på saker så vi tar det som det kommer, den ska ju mest sitta i munnen ;) Kommer säkert leta efter den precis som folk med glasögon gör, när de hittar dem på huvudet..


Åter till den där gluggen, min tandreglerare bestämde sig för att vi drar ihop den istället när jag kom tillbaka på eftermiddagen. Det hade inte hänt något alls sen förmiddagen trots försöket. Jaha sa ja men ska jag inte ha kvar den där nere då? Nej vi tar den nu, sen tog hon bort nästan hela tandställningen, hon lämnade fyra pluttar på tänderna som var inte gluggen, drog ståltråd runt dem och drog med HANDKRAFT ihop mina tänder, jag trodde jag skulle dö, sa aj, hon släppte och sa oj jag glömde säga att jag drog nu, ja sa ja, det var nog lika bra annars hade vi nog inte gjort det ;) Men sen var det klart, och fint! Sen satte hon fast tänderna i underkäken med en ståltråd på baksidan istället för fram, en sådan har jag i lverkäken också, samt den där skenan då men det är ALLT! Och de tyckte jag hade skött min munhygien bra, haha, tur man har bra tandkvalite säger jag bara ;) För hade de vetat hur min tandbortsning såg ut skulle de inte tro det var sant ;)



Denna bilden är tagen vid mitt första besök, vid "utredningstillfället" och i och med att jag inte fick fuska med att flytta min käke i sidled vilket jag gjort väldigt många gången vid kort-tagning så ser man snedheten mer.

Jag är så glad att jag gick igenom allt det här! Jag är så nöjd, och det handlar om så mycket mer än den där snedheten, många säger ju sig ens inte sett den förän jag påpekat det...! ;)




Idag! Inte världens bästa bild men var tvungen att ta någon ju :)

Där ser ni den lilla ståltråden som går på framsidan också, knappt märkbar i jämförelse med allt skrot jag haft i munnen de senaste nästan 3åren ;)  


Och idag fick jag brev från jordbruksverket! Min dispansansökan om att få jobb som djursjukvårdare till och med december 2014 gick igenom! Så ikväll har jag kopplat dropp och satt PVK igen! Det var skönt, och samtidigt som jag är glad så är jag så ledsen för min vän EKG :( Det är så orättvist, jag ska ju ändå sluta om 1 månad... Det blir ännu konstigare på jobbet nu för alla på Blå, de kommer ju bli snurrigare än snurrigast :/ Men det löser sig nog det med!


Ska jobba hela helgen så borde sova, men nu ska helgen bli liiiite roligare i alla fall, även om jag helst hade varit ledig :)


God natt!

     





 
 
Ingen bild

Birgitta

30 april 2011 07:52

men lilla vän, va fin du blivit, fast du var fin innan också. Skaffa en snygg liten ask till din skena och ha i fickan, kan löna sig i längden. ;)

 
Ingen bild

Mamma

30 april 2011 10:36

Hej!
Blir lite konstigt med bilderna. Har du samma blå tröja el. kanske bara liknande trodde först det var tagit samma dag, men sen såg jag ju skillnaden. Det har blivit jätte bra. Det är härligt att du är så nöjd själv. Kommer på fredag 6 maj. Då ska vi packa och åka till nya lägenheten. Ha en trevlig helg!
Mamma

 
Ingen bild

Josse

30 april 2011 10:36

Grattis till Kitty till en skrot-lös mun, och grattis till att du får jobba "som vanligt" igen =) Massa kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards