kittty

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Söndagsmiddag

Av Kitty Gustafsson - 31 oktober 2010 21:31

Idag är det söndag! Det betyder att imorgon är det 2 veckor sedan operationen! Dagarna går ganska fort ändå! Är så glad för alla jag har runt omkring mig och alla som tänker på mig! Det värmer jättemycket! Det är ganska kämpigt vissa dagar, blir på något sätt lite bättre dag för dag men samtidigt tar jag ut mig mer när jag orkar så är alltid lika trött och när jag har överansträngt mig känner jag det direkt i mina kinder och i hakan. Bedövningen i hakan är fortfarande värst, ibland rent ut sagt skitjobbig! Men det finns stunder då det är bättre också. Smärtan är inte så stor, det är värst på morgonen och svullnaden har lagt sig mycket de senaste dagarna. Är bara lite "rund" om kinderna nu ;) Det går jättebra med maten, min passerade mat...! Ser inte så trevligt och gott ut men har fått till en hel del måltider som är goda och smakar bra :O)


Idag följde jag med syster till stallet och tog bilder när hon ställde upp sin ponny "Blomman". De ska på utställning i vår och de vill så klart visa sig från sin bästa sida och då får man ju öva! Bilderna blev sådär, esta dels på grund av det dåliga ljuset men vi hade en trevlig stund, alldeles lagom lång för min del :)


Bror är ju oftast hemma på helgerna och varje söndag kväll kör han sedan upp till Halmstad. Det händer då och då, när jag är hemma ;) att hela familjen Gustafsson är samlad på söndagar! Det är riktigt trevligt, och vi har ju numera både en kock och en konditor så det går ingen nöd på mig ;) Idag stod kocken dock för både måltid och efterrätt, efterrätten önskad och anpassad till mig, CHOKLADSOPPA! Det är så obeskrivligt gott! Och ja konsistensen passar ju mig utmärkt just nu ;) Försökte mig på tårta och budapestrulle i fredags när det var kalas men det var ingen höjdare. Tror jag sparar mig till en pärontårta när jag får tugga igen! Middagen var såklart också toppen, det är den alltid när bror lagar! Och den var god även i en mixad version ;)


Imorgon kväll åker jag och pappa upp till Göteborg, vi ska vara där tills torsdag förmiddag efter mitt återbesök. Har ett återbesök på tisdag till både tandställningsfixaren och till käkkirurgen och sen ska jag tillbaka på torsdag för att fixa något mer med tandställningen! Sen hoppas jag att jag inte har något mer besök förän slutet av november men man vet ju aldrig! Det får tiden utvisa! Och inatt fick vi ju en extra timme, så den här dagen känns ju ganska lång men den börjar ju ändock leda mot sitt slut så vi, jag och min älskade vovve, önskar alla en god natt och en ny härlig start på en ny vecka! Kramar!

 
 
Ingen bild

Anna-Karin

2 november 2010 18:31

Skönt att du börjar må bättre och att svullnaden gått ner. Och att du orkar hitta på lite små saker och inte bara har ont:)

 
Pernilla

Pernilla

3 november 2010 11:22

Hej Gumman!
Har tänkt mycket på dej när jag brottats med sol och sand i Turkiet. Känns orättvist att veta att du haft det jobbigt när vi njutit.
Du är en kämpe!
Styrkekramar
/P

http://pernillaochpuma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards