kittty

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Frukost

Av Kitty Gustafsson - 27 oktober 2010 10:01

Natten har varit bra. Över förväntan, fast det värkte i käkarna när jag vaknade, är inte så mysigt att ligga med ihop pressade tänder så länge, även om "känseln" i tänderna inte är normal just nu heller. Bedövningskänslan i ansiktet avtog avsevärt igår, jätteskönt, fast den finns fortfarande i hela ansiktet, värst är det på haken, det sticker och trycker på extra mycket där, men det är nog bra, säkert nerverna som läker ;)


Har verkligen upp och ner känslor, ibland orkar jag med mig själv och skrattar (så gott det går för det gör förbaskat ont att skratta!) och skojar för att i nästa sekund bryta ihop och gråta lite. Men det går fort över och mest går det ändå bra! Känner ju själv att den värsta tiden är över och det hjälper till att fixa nuet, även om det ockås är jobbigt.


Frukosten idag var svår, svårt att komma på något bra att äta, blev vaniljyoggi och jordgubbsyoghurt som mer smakar som efterrätt! Men risken är ju att jag inte är mätt särskilt länge och när jag inte är mätt måste jag äta och då måste de jobbiga banden ut och in... Tror jag ska förska klura på lite bra frukost/mellanmål/middag/kvällsmat mat idag och skriva en lista så jag har lite att välja på för det är inte lätt att stå vrålhungrig på morgonen och försöka komma på något bra man kan äta som man inte behöver tugga!


Efter frukost blev det en super duper kort tur ut med hunden så han fick bajsa ;) Han är så UTTRÅKAD, eller han är så SPEEDAD, det beror på hur man ser det ;) ! Fast när han är inne är han lugn och snälll men så fort det händer något går han igång fort som bara den, som igår när han fick träffa syster! Helt vild och galen, eller när han kommer och hämtar en boll ute, så gör han kängruskutt och kastar omkring med den. Syster tar säkert en ordentlig promenad med honom när hon får tid :) Det tror jag han minst sagt behöver!


Nähepp nu ska jag ta en paus, att ha ont och ta starka värktabletter tar verkligen på krafterna! Hej svejs!

 
 
Ingen bild

Anna-Karin

27 oktober 2010 19:28

Vad jobbigt att inte kunna gäspa, vet vi pratade om det;)
Skönt att du får i dig lite annan mat än bara soppa:)
Kram

 
Ingen bild

Eva-Karin och Lotta

28 oktober 2010 13:26

Haha, försyår att han är speedad, han blev ju van med hård motion i förra veckan när jag tvingade honom att springa från och till jobbet varje dag :) Skönt att höra att du börjar få tillbaka känseln. Men förstår panikkänslan av att inte kunna röra munnen. Hoppas du blir av med de banden snart.. Massa kramar från mig och Lotta och ett väldigt regning göteborg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards