kittty

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

1 vecka

Av Kitty Gustafsson - 25 oktober 2010 12:35

För en vecka sedan vid den här tiden visste jag fortfarande inte vad jag hade att vänta mig! Inte förän vid 15-tiden var jag vaken. Operationen tog ca 7h, jag var lite nervös inför att sövas, har aldrig varit sövd förut men det var verkligen som att somna och sen vakna. Tidsuppfattningen, tankar och annat exicterar inte. Hade som mest ont precis när jag vaknade men så fort jag kom till Iva var de snabba och duktiga på att smärtlindra, hade en tub i näsan ner till magen och den var fruktansvärd, den skavde i halsen och gjorde det ännu svårare att svälja än vad jag har nu, blev av med den på morgonen innan jag kom till avdelning 41. Kan säga att man var väldigt orörlig pga alla slanger. I ena armen hade jag 2 kanyler, fick kontinuerligt dropp i den ena och i den andra fick jag smärtlindring och antibiotika omvartannat, utöver det hade jag en artärnål i samma arm och till den går det väldigt många sladdar, i artärnålen tog det fler blodprover under dagen och natten för att kolla mitt Hb värde, i den kan de även hela tiden följa mitt blodtryck. Under operationen hade jag ibland ett väldigt högt tryck på över 180, men det har sänkts över tid så när jag gick hem hade jag 130/70. Fortfarande inte mitt normala men helt okej :) fick höra att mitt Hb bara varit 105 när operarinen började, undrar verkligen varför för jag brukar ju ha bra blodvärde, käkkirurgen kom och frågade om jag var vegeterian dagen efter, det är väl det sista jag är ;) finns ju ingen godare mat än saftig köttbit :) i och med att jag förlorade ganska mycket blod under operationen också hade narkospersonalen skyndat på kirurgerna lite ;) de är ju där för olika saker ;)


Hur är det idag då? Vågar skriva att det är bättre idag, har sovit ett par timmar inatt. Morgonen är dock väldigt jobbig, den jobbigaste tiden på dagen! Dreglar fruktansvärt mycket, har en stor skena i överkäken, hoppas de tar bort den imorgon och att det blir lite lättare att svälja då. Kan inte göra någonting utan att ha papper under haken det är jättejobigt att bara ha en ledig hand på grund av det och det är ännu jobbigare själva grejen bara att det är så! :( Går bra med drickandet, får i mig över 2l varje dag!! Jag som aldrig dricker annars :P


Det jag längtar efter mest: att få borsta tänderna! Att inte dregla! Få tillbaka känseln i ansiktet, fortfarande ingen skillnad, känns som att man går runt med en för stor dos tandläkarbedövning i hela fejset :( att få äta någon form av normalare kost än det jag äter nu!! Har varit sådär trött nu efter frukosten att jag är helt borta, sover inte och är inte vaken på samma gång, drömde en konstig dröm om kladdiga chokladmuffins och att jag vispade grädde men jag var så trött så jag fick ligga i soffan och äta det som jag gör nu och mamma fick inte se för jag får inte äta så jag gömde min kladdiga muffins i soffan :P det var jättekladdigt och jättegott ;) nu är det dags att gå upp och äta lunch! Det blir sparrissoppa ;) idag igen ;) kram

 
 
Ingen bild

Birgitta

25 oktober 2010 13:25

stackars dig men det kommer att bli bättre eftersom, det kan jag garantera. Jag kan ännu inte äta sparrissoppa eftersom jag levde på det när jag opererade änderna.

 
Ingen bild

Två av Skogsfolket

25 oktober 2010 22:57

Hej !
Ytterligare en dag till ända , och vi kommer närmare ditt tillfrisknande, Evve har lagat köttbullar o jag kokat potasismos av mandelpotais med skalen på Det var gudomligt gott.
Så nu vet vi att mamma kan åka på semester för vi har både lagat mat, tvättat , städat , fick till ock med igång damsugaren , smulan har fått middag,
blommorna vatten så de är jätteglada
Och det bästa av allt är att vi syns i saxemara till tisdagen .
Älska er hela familjen

 
Ingen bild

MAMMA

25 oktober 2010 23:18

DENNA DAG BÖRJAR NÄRMAR SIG SITT SLUT. HAR PRECIS VARIT UTE MED THE DOG. HUND OCH DOTTER ÄR NATTADE. TVÄTTEN HÄMTAD FRÅN TORKRUMMET, SÅ HEMTJÄNSTEN HAR GJORT SITT FÖR DAGEN. AVSLUTAR DAGEN NU MED EN STUND VID DATORN. I MORGON SKA VI UPP MED TUPPEN SÅ DET FÅR BLI EN KORT STUND. VI SYNS I MORGON KVÄLL!!! GOD NATT I SAXEMARA!!! MAMMA.

 
Ingen bild

Susanne och Kinna

26 oktober 2010 09:48

Här kommer en kram från mig och några blöta pussar från Kinna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards