kittty

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

Voffvoff fyller år och Tindra min stjärna, nära succé men inte denna gången! :D

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2015 14:54

I helgen har vi varit till Stockholms hundsportscentrum och tävlat på landslagsuttagningar till WAOlandslaget. På WAO tävlar man förutom i vanliga agilityklasser några klasser som kallas för games. I uttagen kör vi två olika gamesklasser, snooker och gambler. I snooker ska man i öppningssekvensen ta var annat rött hinder och var annat "poänghinder" när de tre röda hinderna är slut går man över till slutfasen som är en bana från 2-7 som domaren satt ut. I gambler samlar man i öppningsfasen poäng genom att själv göra en bana av de olika hindrena som finns tillgängliga. Slalom och balansbommen är värda 5poäng, gungan 3poäng, och så vidare. Man samlar poäng under en bestämd tid, i det här fallet 30 sek. När 30sek har gått går man över i del 2, "gamblern" där ska man oftast skicka hunden på avstånd och ta en kombination. Det finns en linje som föraren inte får kliva på eller över, då får man inga poäng. Misslyckas man med gamblern ska man ta sista hindret så får man poängen från öppningsdelen.


Tindra och jag har gjort 5 jättebra lopp!

Ag A - svår bana för alla, 2 nollor av 100 hundar, vi får träna helt enkelt! Vi gör ett bra försök. Disk på hindret efter slalom. Jag är för långt ifrån och får ingen kontakt med Tindra som låst sig på fel hinder. SUPERSLALOMINGÅNG! Tindra älskar det ;)

Ag B - 0.6sek efter vinnaren och näst snabbast i klassen. En svansrivning på näst sista hindret. Svår vinkel och jag var nära och störande. Annars ett bra lopp och ett superfint Ahinder!!!

Hopp A - Näst snabbast i klassen igen. Ett missförstånd på hindret efter tunneln, en räddning på det så Tindra kommer på rätt sida om hindret men kan inte hoppa det utan att riva, mitt fel såklart.

Snooker, 43poäng får vi ihop, en 3:e plats i klassen.

Gambler, 36poäng utan gamblern, en delad andraplats i klassen.Snygga, snabba balansbommar ;)


Andra dagen samlade vi in näst mest poäng av alla. Totalt slutade vi 5:a. Vi har mycket att lära oss och är några erfarenheter rikare. Det är inte långt ifrån succé och det känns så himla bra att vi har i toppen att göra när vi kommer få allt att stämma! Nybörjare är vi kanske inte längre men med två års erfarenhet är vi inte rutinerade heller. Och jag imponeras över våra tider vi lyckas prestera. Det känns fortfarande lite bättre än vad jag någonsin vågat drömma om att springa agility med min TurboTindra <3


Gatttis alla som tog en plats i WAOlandslaget!!!



Idag fyller Texas 11år! Jag älskar min spanielhund till månen och tillbaka flera gånger om! Grattis världens bästa spanielhund på din födelsedag! Önskar alla syskonen en köttbulletårta och massa kärlek!


 

 
 
Ingen bild

Mamma

12 januari 2015 20:57

GRATTIS!!! TEXAS!!!!!
Hoppas du haft en trevlig födelsedag!! Kanske något extra!!
Vi har en grå dag om man tänker väder! Min dag annars har varit bra! Tommy har satt mer sten på väggen!
Ha en fortsatt bra FÖDELSEDAG! "MORMOR"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards