kittty

Alla inlägg under februari 2015

Av Kitty Gustafsson - 26 februari 2015 22:47

Om 2.5vecka flyttar lilla Brumma eller Brummelisa, eller Pärla Brumma in!!! Jag kan knappt tro att det är sant!! Längtar väldigt mycket!!!

Välkommen söta lilla Brumma <3

Av Kitty Gustafsson - 23 februari 2015 21:51

Det har varit en lång bloggtorka på den här sidan. Ikväll fick jag bara sådan lust att skriva igen. För det är inte det att vi inte har något att skriva om, jag har helt enkelt inte haft motivation.


Tindra och jag tävlade lydnadsklass 1 den 8/2 i Halmstad Hundarena. Tindra var precis lika duktig i tävlingssituationen som på träningen, den där matten, jag alltså var dock galet nervös och gjorde bort mig mer än en gång. Trots det lyckades vi skrapa ihop 182poäng av 200 möjliga! Därmed fick vi ett första pris och kan tävla lydnadsklass 2 nästa gång :-) Tindra är one of a kind, en drömhund på alla sätt och vis och jag känner mig väldigt lyckligt lottad som får ha henne i mitt liv. Jag VET vi är två, men alltså Tindra, hon är speciell      Min agilitystjärna gjorde braksuccé, i lydnad... Efter 3min i uppvärmningsringen fick vi lovord från lydnadsfolk jag aldrig sett eller träffat. Domarens kommentar på helheten som blev en 10:a var, "Kanonhund, Potential!!". Det han inte visste är att det är regerande European Open Team Champion i Agility han talar om, en agilitystjärna som tränat lydnad i 1månad... Tindra min lilla tokfia! Du är Så jäkla bra!!!!!!!!!!!! Vi är verkligen ett DreamTeam, Du & Jag! Nog med beröm av Tindra, hon kan ju få storhetsvansinne, eller nej, hon kan ju inte det för hon är inte sån   


Förövrigt rullar studierna på, motivationen hålls uppe av allt roligt man hinner göra på fritiden höll jag på att säga. Jovisst gör vi mycket på fritiden men senaste kursen har inneburit många timmar framför datorn med telefonen på högtalare och diskussioner med bästa studdybuddyn när vi skrivit vår projektplan inför en eventuell D-uppsats. Projektplanen blev väldigt bra och jag är så stolt och nöjd och glad över vad vi presterat, tillsammans, det var liksom lätt att försvara den på opponeringen!


Nu kör vi två veckor hårt pluggande för att sen belöna oss med en skidsemester till Sveg. Ord kan inte beskriva hur mycket jag längtar! Har fått bilder ifrån Lofsdalen av Elin dit jag och hon och hundarna ska åka på skidtur! Ja jag har då aldrig stått på ett par längdskidor men hur svårt kan det vara ;) Ska låna Elins skidor på torsdagen och träna på en sjö, ensam, så ingen ser, sen måste vi vara redo för fjälltur!   


 


Ja det blir en spännande vår! Man vet aldrig vad som händer!    På återseende!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards