kittty

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Bästa Texas 8 år

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2012 20:09

Idag fyller bästa Texas 8 år! Kan inte fatta att det har gått åtta år sedan han föddes! Känner att jag får en liten förståelse för föräldrar som tycker att deras barn blir stora fort!



     


Texas är min första hund och från första stund jag såg honom en sen natt i januari 2004 på Gotland så har han varit min, bara min, och jag bara hans (fram tills 17november då Tindra flyttade hit). I nästan 7år har han och jag delat så många upplevelser och inte minst en gymnasieutbildning tillsammans. Han är en riktig allroundvovve som med mer eller mindre glädje följer med på allt vi har hittat på. Jag drömde om ett hundliv, och jag fick det perfekta! Många tror att Texas har varit en "lätt hund" han gör ju alltid som du säger och han lär sig fort. Men så är det inte, Texas är en hund med OTROLIGT mycket egen vilja, alla de som känner honom vet vad jag pratar om, vill inte Texas köra agility, så kör inte Texas agility, då går han och fikar ;) Men trots att han har så mycket egen vilja så har han även en vilja att göra rätt, att få folk att titta på honom och han fullkomligt älskar att flumma till det och stå i centrum! Och alla dessa egenskaper tillsammans är min Texas. Min vovve som jag är så otroligt glad och stolt över!


Grattis alla systrar och bröder! :)


Texas har bjudit mig på många tårar, men mest glädjetårar! Kan erkänna att det rinner en tår ner för kinden när jag tänker på allt vi har gjort, en del har vi lyckats riktigt bra med och med annat lite mindre bra, men oj va glada vi är för alla de erfarenheter vi har samlat på oss tillsammans under åren. Om jag fick välja skulle jag vilja ha minst lika många fantastiska underbara år tillsammans kvar!!!!!!!!!!! Nu och För ALLTID, Du är Bäst Texas!





 
 
Ingen bild

Susanne och Kinna

12 januari 2012 21:15

Fantastiska Texas! Jag ser så mycket syskonlikhet och det där med egensinnigheten kan vi ju skriva under på, men utan den skulle de inte vara de fantastiska individer de är. Kram

 
Eva-Karin

Eva-Karin

12 januari 2012 21:34

Väldigt fin film!Och ännu ett stort grattis till bästa Texas, från mig, från hans bästa flickvän, och från han största fan! Vi älskar honom alla tre, fast på lite olika sätt :)

http://lottaofanny.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

KP

12 januari 2012 22:14

Vilken fin film :) Det är ju omöjligt att inte tycka om honom, han är underbar eller ni är underbara tillsammans rättare sagt. Ni passar
ihop :) Kramar från Saxemara.

 
Ingen bild

Mamma

12 januari 2012 22:54

Grattis TEXAS!!!!
Hoppas godispåsen från Maxi var till belåtenhet. Filmen och skådespelarna är fantastiska!
Ha en skön natt! och ledig dag i morgon!
Mamma

 
Evve

Evve

12 januari 2012 23:55

Ni är underbara! <3 Grattis igen bästaste Voffvoff!

http://armanismromally.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annelie

13 januari 2012 07:35

Här rinner tårarna vill jag lova. Jag saknar henne så otroligt mycket att det gör ont. Finaste Tofflan. Tänk vilka fantastiska barn hon fick.

Grattis finaste Texas & finaste syster Kinna!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards