kittty

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Kitty Gustafsson - 2 mars 2014 21:24

Idag gick en dröm i uppfyllelse. Sen jag fastnade för agility har jag drömt om den dagen jag ska springa klass 3 agility. Det är liksom där allt händer. Det är tufft och tight i toppen och banorna bjuder på nya utmaningar. Man får delta på uttagningar till landslag och andra stora internationella tävlingar. Och idag, har jag och Tindra kvalificerat oss att tävla i klass 3 i agilityklassen. I hoppklassen är vi redan kvalificerade så nu är vi där, klass 3 ekipage på heltid! Dagens lopp var ett turlopp, stolpe in och Tindra räddade oss. Men det gör ingenting, för det var precis vad vi behövde, det räckte till en andra plats på en bana som skördade många offer (det vill säga det var inte alls många som tog sig runt). Jag njuter, en dröm har gått i uppfyllelse. Vi har jobbat hårt för det och så har vi haft lite tur och lite talang för det vi gör  


 


Jag vet att vi är två som springer där ute på banan men jag måste ge lite extra kred till Tindra. Det hade verkligen aldrig gått så här fort till klass 3 om inte hon var så himmla bra! Tindra är noggrann, snabb och säkerheten själv. Visar jag vägen så sköter hon sin uppgift med bravur. Hon har ett tävlingspsyke utan dess lika och från att vara som en liten monsterhund utanför planen sitter hon som ett ljus med fullt fokus på startlinjen. Det har jag inte tränat, det är sån hon är. Jag vet inte hur många lopp vi har sprungit ihop nu, måste vara runt 70st i alla fall. Tindra har missat slalomingång TVÅ gånger under alla dessa lopp.


Idag var Tindra perfekt, som alla andra gånger när vi springer agility. I hoppklassen fick vi en vägran för att JAG inte skötte mig. I  agilityklassen fick vi en fulsnurr innan mål för att JAG inte skötte mig. Tindra gör inga enkla misstag, det är jag som står för alla dem. Ibland känner jag att jag inte gör min fantastiska lilla hund rättvis, hon är bättre än vad jag är. Men samtidigt är vi bästa teamet och Tindra bryr sig inte om att jag är lite kass på att visa vägen ibland, hon kämpar på och försöker ändå, lika glad om vi kommer runt med en femma, en disk eller en nolla. Världens bästa TurboTindra, hur bra är du inte.....   



Firade uppflyttningspinnen med en springtur med bästa sällskapet! Joule fick hänga med    Det går extra lätt då. Trodde aldrig jag skulle kunna njuta så mycket av att springa. Tack världens sötaste border collisar för att ni springer med mig!   


    


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards