kittty

Alla inlägg under mars 2013

Av Kitty Gustafsson - 27 mars 2013 22:11

Japp jag glömde det ju, hur kunde jag!! I söndags blev Tindra agilitymyndig, fanns en tävling 50mil norrut, jag åkte inte!    Det beror nog mest på att jag jobbade    Vi ser fram emot vår debut i Eslöv 6 april! Om den blir av, annars får vi vänta en månad till! Tjat tjat tjat om agility! Det bästa som finns!   


Lilla hunden och jag har varit och tränat agility i hundarenan. Fullrulle och oj va kul! Massa duktiga hundar och förare! Så kul att träffa likasinnade, lika agilitytokiga människor som än själv!! Vi började med att sätta upp en hoppbana från Crufts 2013, roligt att köra en bana som man har sett eliten köra! Tindra och jag gjorde det helt okej! Det är roligt att testa nya utmaningar, som ett annat proffs sa, bara man inte blir frustrerad när det blir fel utan ser det som att "bra, då vet jag vad vi behöver träna på grej" så är det helt okej att test sig fram, kändes väldigt bra att höra någon säga det, för det är lite så jag och Tindra kör, det är ofta svårt, oftast lyxas vi dock lösa det hyffsat men inte så där perfekt, så då vet vi vad vi behöver träna på! Tindra var hos hundfysioterapeuten förra veckan, Tindra fick okej! Skönt, det var lite nervöst innan, man vet ju aldrig vad som kan dölja sig när någon som vet vad den gör börjar trycka på vissa ställen som en annan inte kan. Tindra ömmade i vänster bog, en sträckning som hon behandlade och sa att nu är den bra, skönt, då kan vi släppa det. Hon hade också en djupare låsning i L7, ländryggen, den behandlades också och det är inget som påverkar Tindra nu, men vi ska tillbaka om en månad och behandla igen och se om det är bra efter det. Känns ändå bra att kolla upp sin agilityälskande hund. Hon tränar ju mycket och även om jag försöker tänka på fysträningen, så känns det bra att veta att hon pallar allt det vi gör!

Observera att jag ser inte agility som fysträning, all fysträning är det som är utöver agilityn. Hon ska inte få sin motion på agilityplanen, den får hon i skogen eller på strandpromenaden!


Här kommer en film från kvällens träning!



Ni kanske vill se eliten köra samma bana?

Av Kitty Gustafsson - 26 mars 2013 22:26

Idag var det riktigt riktigt riktigt häligt att vara ute! Eva-Karin jag och Elina var på klubben i tre timmar. Många hundar och en del pauser, och fint väder, då stressar man inte! Alla kändes vi oss lite solbrända i ansiktet nu på kvällen! För första gången i år!! Härligt!! Innan träningen var jag hos friöser och klippte mig, hmm få se när gjorde jag det sist!? Näe det går inte att komma ihåg! Det blev lite kortare än jättelångt och en lugg på det! Vänjer mig nog snart vid det, medans andra säkert inte ens ser det   


Lite våriga bilder från träningen kommer här! Det är skitigt på våren, det liksom ingår!


Fanny väntar på sin tur!


 

Voff-Voff väntar på godis!


 

Fanny i slalom


 

Tindra hoppar!


 

Tindra och jag leker!


 

Joule väntar på att bli fri och springa på plankan!!  

Av Kitty Gustafsson - 21 mars 2013 21:29

Haha tröttnar ni aldrig!! Idag har jag, gått på långpromenad med ELin och Joule, vi skrittade de första tjugo minutrana. Vi såg nog inte kloka ut där vi gick omkring och letade efter värsta tänkbara terräng för att vovvarna skulle få lyfta lite på tassarna! När de var uppvärmda och klara fick de springa av sig lite i skogen inna vi gick hela lynga strand tillbaka, i motvind och snöstorm! Trevligt det är att vara på promenad ibland! Men vovvarna såg väldigt nöjda ut så då är vi med nöjda! Vi hann bara hem och slänga in lite mat i magen innan det var dags att åka till hundarenan och träna. Evve kom med den alldeles fantastiska idén att vi skulle hyra hundarenan idag och träna lite agility! Ehh, vem kan säga att man inte vill det liksom? Eva-Karin var upptagen men Elin hängde med. Två egna lyxiga timmar i agilityhallen blev det! Och vilken bra träning det blev, vi var alla väldigt nöjda! Fick bildbevis av Elin på en MYCKET nöjd Joule efter dagen! Härligt, det är det bästa som finns, när man ser att sina hundar är nöjda och glada! Är imponerad av Evve och Fiffi! De har inte tränat särskilt mycket och är så duktiga! Det är verkligen kul att försöka lära ut något vettigt när den som lyssnar ändå lära sig och utvecklas så som dom! Kuuul! Hejja er!! Snart är våren och sommaren här och då kan man träna betydligt mer regelbundet! Här kommer en film på barnbarnen till mamma och pappa! Ha de gott!


TINDRA


FIFFI



Av Kitty Gustafsson - 20 mars 2013 20:11

Idag har det "bara" varit en vanlig dag, fast ovanligt effektiv, det var länge sen jag fick så här mycket gjort!

Klockan ringde 08.00, var uppe och tvättade. När tvätten var klar så vek jag den och lade den i lådor direkt, det var länge sen   Men det kändes väldigt bra!! Fortsatte med en timmes promenad med vovvarna, i snö och snålblåst. Men jag hade så roligt så hann inte med att bekymras över det dåliga vädret, det var först när jag kom in igenom och tittade ut jag såg hur tråkigt det såg ut ute    Det kallas att vara i sin egna bubbla tror jag! Fick lite draghjälp på dagens promenad av Tindra, vi prövade Elins midjebälte som vi egentligen lånat för att pröva dra cykel men nu blev det att dra runt på matte istället, kunde till och med springa lite men Tindra är så het på att så jag fungerar mest som en bromskloss och det blir nästan jobbigare att springa med draghjälp än utan    Väl hemma blev det en god och välförtjänt lunch! Färska hamburgare är så gott!!! Sen avslutade jag kvällen med att dammsuga, allvarligt, det är nog det tråkigaste jag vet!! Och jag gör det verkligen inte för ofta kan jag lova...   


Imorgon har jag och syster och Elin hyrt hundarenan, två timmar ren lyx. Det blir kul! Har lite grundövningar som jag ska köra, framförbyten till exempel! Det ska bli kul att testa! Naturligtvis har jag en kombination med mig också, vi får väl se vad vi hittar på! Det bästa med att vara flera är att det inte alltid blir som man tänkt sig, utan ännu bättre för man kan få så många bra idéer av varandra!


Tindra och jag har blviit med agilitylag!!! Det Ni!   

Det är inte vilket lag som helst heller! Det är bästa Team Pro Plan, vi ska springa med! Vi är väldigt glada och stolta över att få vara med i laget!!! Vi ser fram emot att ha väldigt roligt tillsammans med er, lära oss massor och så klart göra vårt bästa på tävlingar!!!


Ja vi lever vidare i vår agilitybubbla!     


 





Av Kitty Gustafsson - 18 mars 2013 16:39

Igår hade jag en liten svacka, hade en sån där dag när jag bara tycker att allt jag gör är fel, känner mig ensam och inte alls på g. Men som både min mamma och syster ofta säger så väljer man hela tiden själv hur man väljer att se på saker. Så jag jobbade lite med mig själv och idag och inatt på jobbet kändes det mycket bättre. Dalar och toppar har vi alla, skönt bara när man kan klättra upp fort på toppen igen!


Har sovit SKIT dåligt de här två dagarna, vaknat ett halv två båda dagarna och inte kunnat somna om, igår sov jag på kvällen igen men vet inte om jag kan somna ikväll för just nu är jag hög på lyckorus! Jag och Tindra gjorde något vi velat pröva länge, cykla med dragsele och lina!!! Och herregud va kul det var, den svart vita lilla border collien är så cool, hon är min lilla stjärna som bara gör allt jag ber henne om typ   Full fart framåt och som tur är har vi en väl fungerande broms så det var inga problem att stanna! Tänk en lång lång grusväg och en cykeltur, hej va kul!! Måste fixa bättre utrustning! Tindra har dragsele och vi har expanderlina men blir jobbigt att hålla linan i ena handen i en tung uppföbacke.. Vi behöver snickra lite!   




Nöjd hund och nöjd matte efter första cykelturen! Vi längtar redan tills nästa gång, detta var ju bara ett prov om det gick!      Är du nöjd nu pappa    ett blogginlägg till dig!   

Av Kitty Gustafsson - 9 mars 2013 17:31

Är lätt att få, därför får man se till att roa sig så man slipper få det!


Pappa har ringt mig två gånger idag, ena gången var jag på agilityplanen och andra gången satt jag och väntade på att live sändningen från agility på crufts skulle ta och börja så jag kunde inte prata klart   


Han bara skratta åt mig     


Jag och turbotindra tycker att det här är det bästa som finns, tillsammans!!!!!!!

Av Kitty Gustafsson - 8 mars 2013 18:26

Har jobbat idag, klockan stod på 07.20, inte min tid på dygnet, cyklade till jobbet och hjälpte till att flytta vår behandlingsavdelning till nya lokaler. I deras lokaler på avdelningen skall vi öppna upp fem nya patient platser och allt vad det innebär..! Roligt med lite nytt ändå och jag tror det kommer bli bra för avdelningen, vi komemr bli mer personal både dagtid och på natten. Det är ju alltid nåt, att även vi i personalen får bli fler när det blir mer patienter... Inte en självklarthet i dagens hårt pressade ekonomi på sjukhus.


Har precis kommit hem från den öppna träningen i hundarenan, byggde upp en svår bana, den såg inte så svår ut på pappret (måste lära mig att se vad som är svårt och inte!    )Tindra och jag gjorde ett bra försök, och vi fick belönat fina slalom och GRYMMA kontaktfält på balansen! Duktig hund, det handlar ju inte alltid om att sätta banor, träningen kan kännas bra ändå, tränade lite för länge och Tindra blev trött, då blev hon väääldigt vid och tog yttervarv runt hela banan.. Matte får skärpa sig till nästa gång!!


Ha en bra helg! Det ska vi ha! På Söndag går vi på igen men vi är ju lediga hela dagen imorgon!!!   


Texas och jag hade egentid igår, Tindra var hos Elin och sovöver, mest för Elins skull   Texas uppskattade i alla fall egentiden och vi hade så trevligt och roligt på vår promenad!


 


Av Kitty Gustafsson - 4 mars 2013 12:50

Bjöd bästaste Eva-Karin på våfflor igår! Gotländska frassvåfflor, bästa kennelmammans recept såklart!   

Blir sugen på våfflor typ en gång per år, när det börjar kännas som vår tror jag det är, det är ganska vårigt med våfflor faktiskt! Allmänbildade mig lite innan detta inlägget så nu vet jag att våffeldagen är 25mars, bara några veckor för tidigt då men äsch så gott det var! Kan väl tänka mig att äta det en gång till i år för all del!   


 

Obs lånad bild   


Det är fortfarande ganska isigt på våra promenadvägar och det är lite tradigt, och där det inte är isigt där är det jätteblött och hundarna blir JÄTTESKITIGA bara av att gå några meter på den blöta grusvägen... Igår gick jag och Eva-Karin helt av vägen och vandrade runt offroad i skogen, det var skönt, men kallt i skuggan! Vi fick dock gå sista biten på vägen tillbaka till bilen, sen var det skitiga hundar igen.. Nackdelen med våren, man är så bortskämd med rena hundar nu!!! Jaja snart har man vant sig vid skiten och sen är det sommar och då blir de tlite renare igen, förhoppningsvis   


Inatt är det dags att börja jobba igen, det bästa med den här dagen är att man inte behöver ställa någon klocka, man får sova så länge man vill! Vi sov till 11, det betyder att det blir mycket roligare inatt! Så det tackar vi för!


Dags att ta tag i dagen!


Ha det fint!

K&T&t

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards