kittty

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

SM 2014!?!?!

Av Kitty Gustafsson - 20 april 2014 19:58

Hur ska jag börja, vad ska jag skriva? Korta versionen, Tindra och jag har kvalat till agility SM 2014 i Sollefteå, på mindre än 1månad, på 4 tävlingar.


Det var inte planerat hör man ju ibland, det här var inte planerat!!! Det var väl därför det var möjligt också...    Andra kan ha sagt att det kommer ni fixa men jag lovar, jag har inte ägnat en endaste minut åt att fundera på om det ens var möjligt. Inte räknat lopp, chanser, möjligheter osv, säsongen 2014 skulle vi bara ägna åt att ha kul och utvecklas!  Faktum är att jag avstod att anmäla till agilityklasserna i Halmstad Hundarena i slutet på mars, jag har lagt mig att jobba SMhelgen, det var en bra jobbhelg, för det fanns ändå inga agilitytävlingar då (vilket såklart känns väldigt korkat nu och måste lösas  )  nästa helg i Tranås valde jag bort för att istället åka till Danmark och tävla.. Vilket ska bli galet roligt att pröva på!!!


Jag är såklart oerhört glad, lycklig och lite chockad   Nu är såklart målet att lösa det rent praktiskt så att jag kan åka till Sollefteå, för inte kan man inte åka när man kvalat till sitt första stora mästerskap... Och vilken uppladdning, kick, självförtroendepuff till landslagsuttagningarna i början på maj. Där är det bara nollor som räknas, Tindra och jag har gjort inte mindre än 5 av 6 nollor i helgen i de officiella klasserna. För er som springer agility så vet ni att det är BRA!!! För att spetsa till det lite har vi bara varit i klass 3 i 1månad, debut 21/3 och kvalade 20/4. Haha jag lipar lite när jag tänker på det, är detta på riktigt!?!?!!!


Petra ville höra mig säga "Jag är bra" idag, vet ni hur svårt det är, jag sa det och lade till ett men... Måste öva på det...! Och att inte lägga till något men, man kvalar inte till SM på tur, även om man ska ha det ibland också!



 




Jag har lärt känna helt fantastiska människor sen jag började tävla agility, ett stort galet TACK till er som hejar på mig och Tindra, vi är så glada för vartenda grattis! Både av kända och okända ansikten såklart!


Här kommer mitt och Tindras fantastiska Gåsahopp 2014, på film! Tur att det finns så många snälla människor som hjälper till att filma!!! TACK för det också!!!!!   



När jag kom hem åkte jag direkt ut till bondgården och gick en promenad med syster och alla vovvarna, tack bästa bästa syster för att du passade min tokiga spaniel hela påsken!!!


 


Och ett minst lika stort tack till Familjen Landén för att vi fick bo hos er!!! Där bor delar av Tindras "riktiga" familj nämligen Mamma Kate och syster Enja, haha svårt att få till en fin bild på den här trion men de är världens mysigaste hundar   


 






 
 
 
Pernilla

Pernilla

21 april 2014 07:51

När du ännu tävlade Texas och bestämde dej för Tindra, sa du "jag har ett mål och det är landslaget". Robyn skrattade men jag sa att hon nog skulle akta sig för att skratta. Har ju sett din vilja med hund från allra första så jag tänkte att här finns det potential så det räcker.
Jag är så glad för din skull och håller nu alla tummar för att allt går vägen. Inga skador eller dumma jobb som ska sätta käppar i hjulen.
R vill åka på USM. En erfarenhet som vi nog ska försöka ställa upp på. En dag kommer nog hon också lämna Spaniel men tänk så lärorikt det ändå är. Men änn duger de långörade 😉
/P

http://dogladyn.blogg.se

Kitty Gustafsson

21 april 2014 10:40

Tack P, man lär sig mycket på de långörade :-) spännande med U-SM! Vi får väl se hur det går men landslaget får gärna vänta till nästa år iaf ;) vi ska åka dit och lära oss :D kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards