kittty

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Det rullar på!

Av Kitty Gustafsson - 22 juni 2013 18:57

Jag kommer inte ens ihåg allt som har hänt sedan jag bloggade sist, det liksom bara rullar på och jag har inte tagit mig någon tid till att skriva något. Nu har jag dock fått höra från flera håll att det börjar bli dags att skriva något. Så då får jag väl göra det!   


Alla helger i Maj månad spenderades i alla fall på agilitytävlingar. Tindra har vunnit ett lopp till sen senaste inlägget så nu har hon två pinnar i hoppklassen och två pinnar i agilityklassen! Det är alltså väääldigt nära en uppflyttning till klass 2! Vi har gjort många fina lopp och hade jag inte stört henne så hon rivit hade vi haft massa med pinnar, tyvärr alltså en hel del femfelslopp på grund av rivningar men alltid hyfsat bra tider! Det är otroligt roligt att springa med henne, precis som jag drömde om när jag började drömma om att springa agility med en border collie   


   


Texas mår bara bra och är väldens bästa Voff-Voff. Han är med på allt vi hittar på och är pigg och glad! Han får många kakor och godisar, han uppskattar fikastunderna mest   


Den 8-9juni hade vi en stor agilitytävling på hemmaklubben i Halmstad, Texas och Lott fick vara reklamhundar, bilderna som togs användes på olika facebookgrupper för att göra reklam för livesändningarna och hindrena från Halmstad Hundarena. Fina bilder på världens goaste Voff-Voff. Han är född till att showa framför kameran, han gör det så himla bra! Han är ju i och för sig vältränad på det!


  

Snart är det dags för semester. Jag och hundarna skall vara hemma ett par dagar i Saxemara hos familjen. I mitten på Juli åker vi upp till Värmland. Men då lämnar vi Voff-Voff hos Evve och Fiffi. I Värmland ska vi nämligen inte göra så mycket grejer som voff-voff är speciellt road av. Det blir agilitytävling i FYRA dagar!!! Tjoho va kul vi ska ha! Vi är ett helt gäng som ska åka runt och tävla, tror vi är 6-8personer som skall bo hemma i Eva-Karins stuga (mer som ett hus), och nästan dubbelt så många hundar för det är inte så många som bara har en hund med sig! Därför är det skönt om Texas stannar hemma för som alla vet, såtycker Texas att han är bäst och att alla andra kan vara så vänliga och lämna plats för kungen, tyvärr säger han det inte alltid så pedagogiskt, men han är bästa i alla fall   


 

Efter fyra dagars agilitytävling skall jag och Tindra bege oss till Lekeberga Gård. Där ska vi gå på vallningskurs i tre dagar. Spännande, det har gått lite upp och ner med vallningen. Men idag hade vi ett riktigt roligt pass i fårhagen igen, tror det vänder nu! Troligen gick jag lite för fort fram och Tindra blev osäker på sin uppgift och började nosa. Men som sagt, tror vi har kommit på en lösning nu! Ska bli kul att se om man kan få lite nya tips på lägret och kul att träffa nya människor med samma intressen!   


Ha en riktigt skön sommar!!!!!!!!!!!!!!


   






 
 
Ingen bild

Bearfoot

22 juni 2013 19:35

Äntligen lite nyheter, det blir en spännande sommar för er:)

Ha de bra!

 
Ingen bild

Mamma

22 juni 2013 22:56

God Kväll!
Härligt att få följa er igen, man njuter så att se alla dessa fantastiska kort och läsa trevlig text! Ha det bra !
Sov Gott!
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards