kittty

Alla inlägg under januari 2013

Av Kitty Gustafsson - 31 januari 2013 15:24

Åh lilla Texas fick ett sår i ögat på promenaden igår, samma promenad som vi gick för ett tag sedan när han också kom hem med en skada i ögat, då lade det sig själv under natten men imorse var det värre, kladdigt ögat, kliade och gjorde ont sa Voff-Voff, så ett besök till veterinären som bekräfade ett hyfsat stort sår på hornhinnan.. :( Nu blir det ögonsalva i 10 dagar och tratt vid obevakade stunder för springern har svårt att låta grejer vara om man säger så!



Annars har dagens spenderats i Helsingborg med stora syster! Vi har besökt en mängd olika djurbutiker och köpbegäret på hundprylar är så stort!!! IDag har det blivit en tolklina med expander från baggen, det verkar ju som att vi ska hålla på med drag nu också och om inte annat är den väldigt bra att använda på våra skrittpromenader när Tindra sitter fast runt midjan eller i det där midjebältet jag vill ha.......       

.

Av Kitty Gustafsson - 26 januari 2013 22:07

Ibland behöver man en blomma, idag behövde jag en blomma. Livet är inte för alltid, med nästan 99år.

Jag fick vara en del av de 99 åren, 25 stycken år, men för mig har du funnits där en hel livstid.


Alls vår Moster Lisa, va du kommer vara saknad!



 

Av Kitty Gustafsson - 25 januari 2013 10:34

Vad gör ni runt köksbordet på morgonen!?   



Och sen såg jag att det är Draghunds SM på svtplay kl 12.30 idag, man kanske kan få massa bra tips om vår nya  draghundskarriär   

Av Kitty Gustafsson - 24 januari 2013 20:07

Äsch ska nog sluta med agility, nu ska Tindra bli draghund!     

Hon tycker det är kul, jag tycker det är kul, men vi behöver fler hundar i vårt spann, fast inte när det går utför, då går det riktigt fort och riktigt bra med Tindra i täten! Hon slutar aldrig att springa   



Och i en annan vinkel   



Om man då sätter både Tindra och Fanny framför pulkan, då kan ni ju gissa hur kul det blir!   



En mycket trevlig dag med Eva-Karin och hundarna! Oseriöst och flummigt och säkert inte helt vettigt alla gånger, men kul, jättekul!!! Och hundarna ser så tokigt nöjda och glada ut när vi har så kul allihopa!!!


Av Kitty Gustafsson - 22 januari 2013 19:12

Dagarna bara susar förbi!!! Halland har åter intagit vinterskrud och det passar oss så himla bra! Promenaderna är långa och många och vi pulsar i pudervit snö i skogarna, bc-hundarna Fanny och Tindra har blivit draghundar och nu hänger pulkan även med på offroad promenader! I pulkan ligger 4liter spolatrvätska och skumpar fram. Hundarna kommer vara vältränade när våren är här! Trindra ska börja simskola i pool också! Den börjar 14 februari och det ska bli väldigt roligt att få simträna vovvarna igen!!!


 


Nu är jag mitt uppe i mina jobbnätter, två nätter till innan det blir "helg" igen! Förra helgen var det officiell agilitytävling i hundarenan, Eva-Karin och Fanny kom på 4:E plats och tog en pinne!!! Bästa dom var duktiga dom var!!!! Så roligt att få vara med när det går bra för bästa vännen och fina Fanny!! I helgen är det agilitytävling igen i hundarenan, den är inofficiell och det är en hoppcup, Tindra är inte agilitymyndig än = hon får sitta på bänken och kolla, men hennes tur kommer också!


 


Vi tränar för fullt, februari ska vi ha svängmånad! Eva-Karins idé och det ska bli så himmla roligt att fokusera på något specifikt igen!! Känns alltid så motiverande!


Har även hunnit med ett pensionsparty delux! Det var "Firmafest" med avdelning 61 och våra pensionärer blev avtackade med den äran, vilken kväll det blev! De här snygga rullatorerna fick det stötta sig hem med, men det fanns nog andra som hade behövt de bättre den natten   


 

Fina tårtor fick dom också, vi har en bred kompetens vi vårdpersonal     

Av Kitty Gustafsson - 15 januari 2013 10:30

Igår tränade vi agility i Halmstad Hundarena, Elin hade byggt utmanande och roliga banor, det är roligt att ta allt till en ny nivå, det är då man märker på riktigt vad man behöver träna mer på och vad som sitter bra. Tindra och jag fick till ett bra flyt, vi är inte vana att springa långa hinderkombinationer, det är verkligen på tiden att vi börjar med det nu! Blir liksom inte att man sätter upp det själv, och dessutom har hon ju varit alldeles för liten för det tills nu, det är som att allt ändå på nått sätt faller sig så naturligt i träningen med Tindra, visst det går fort fram ibland men samtidigt känner jag inte att jag har lagt för mycket press på henne någon gång, vi utvecklas liksom bara tillsammans, och utvecklingskurvan går väldigt rakt uppåt just nu! Igår låg hinderhöjden på 55cm, det har den aldrig gjort förr, och Tindra som ändå är i gasen när hon kör rev inte vad jag kan minnas en ända bom, hon krachade in i något hindet någon gång men det är liksom inte samma sak som att "slö riva" ofta som en del har så lätt för. Det tar vi med oss och hoppas att det inte bara är en tillfällighet. Dessutom är min inställning väldigt viktig och det är viktigt att jag gör varje grej seriös, annars tappar man Tindra direkt, för hon tar det seriöst!   Har fått massa fina kommentrarer på facebook och jag blir alldeles glad av att ni orkar titta och bry er!! TACK!!!


Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2013 07:00

Kan ni förstå att min fina underbara brun/vita hund blir 9år idag!?! Nio år sedan jag åkte själv över till Gotland för att träffa världens bästa uppfödare, få världens bästa Voff-Voff och en hel hög med fantastiska vänner på köpet! Texas, min första hund, va glad jag är att det var han och ingen annan! Herregud va roligt vi har haft ihop under åren som gått, och va roligt vi kommer ha ett bra tag till hoppas jag! Texas är en sån hund som alltid ha varit i sitt livs form, oavsett ålder! Och det fortsätter så, trots att han blir 9år har han aldrig varit i bättre form än idag! Han är busig och glad och samtidigt har han aldrig varit bättre än nu vad gäller tävlingsform och att "hålla ihop", som sagt, han kommer alltid vara i sitt livs form! Han är bara så bra   


Skulle ta fram nio bilder som skulle representera de här åren men insåg att det skulle aldrig räcka!!! Herregud va många favoritbilder jag har på min bildskönhet som jag vill visa er (igen!) för de flesta har ni sett, i alla fall ni, den där högen med underbara vänner jag fick efter alla besök på Gotland!!! Ni, som har varit med hela vägen   


Denna lilla killen växte upp och blev en riktig kul, snygg grabb!


         

     

2år och en riktigt cooling! I sitt livs form så klart   


         

Texas, en riktig livsnjutare, bara det är mjukt nog där man ska ligga


   

Texas i sitt rätta element, är säker på att han kommer bli en säl i sitt nästa liv!!!


 

Även en blöt Texas är söt!!


 

Men inte lika söt som en torr. Han har ett uttryck utan dess like, han är ju bara helt underbar!!!


 

Alltid full i bus!!! Mitt lilla flum!


 

Han tar allt så seriöst   


 

Men vi har tagit Lp1, han är godkänd i anlagsklass viltspår, han är i klass 2 i både hopp och agilityklass, han har tvälat i freestyle på Stora Stockholm, han kom 2:a på DM i Halland 2012, han och jag har gjort så många uppvisningar ihop under vår tid på Stora Segerstad att jag inte kan komma ihåg det, han har en gymnasieexamen. Han har genomfört varenda grej vi har gjort med glädje och utstrålning. Ibland lite för mycket utstrålning och glädje  (om man frågar matte, men Texas var nöjd, för han fick stå i centrum!)


Näst efter vatten är nog snö det bästa vovven vet, fruset vatten, det säger ju sig självt! Vackra underbara springer!!!


           

 

Texas är en sån hund som är nöjd när han får vara där han vill vara, oftast är det där jag är... Är han inte där han vill vara brukar han protestera, gärna högt och tydligt så att alla vet, men när vi skulle på skidsemester till Österrike, då såg han helt enkelt bara till att placera sig på rätt ställe i rätt tid (medans det fanns plats)! Han skulle ju dock stanna hemma med stora syster...


Texas tycker egentligen inte om andra hundar så jättemycket, han tycker det är kul att busa till det ibland men annars så trivs han med att vara kungen i rummet om man säger så. Stå i centrum har alltid vara Texas grej, gör han det inte ser han till att han hamnar där...! Men trots att han inte är så intresserad av andra hundar och myspys har han alltid varit omtyckt av andra. Eva-Karins Fanny är ett exempel, hon bara AVGUDAR Texas utan dess like, det är dock inte besvarat. Och hon slutar aldrig tycka om honom för det! Det finns dock en hel del massa andra hundar som också tycker om Texas, (onödigt mycket enligt honom själv)       


 

Syster Kinna på Gotland


Katten Katt!  


 

Rumskompisen Abbe på Segerstad


 

Kissemissen KF


 

Och Texas allra bästa vän, Tjorven. Men där är det i alla fall ömsesidigt   


 

När Texas skulle fylla 8år fick han en lilla syster, han har tagit sin uppgift som storebror med stor hänsyn och den lilla svart/vita är undantaget som får göra precis vad hon vill med honom. Hur kan han förstå? Hur kan han ta henne så bra? Hur kan han hela tiden göra mig så ofantligt glad och lycklig bara genom att man tittar på honom

           Jag älskar min springerpojke av hela mitt hjärta!!!!!!!!!!!!

 

Och det gör Tindra med

  

   


Ett Stort GRATTIS till dig min älskade vän på din nio års dag!!!  


Av Kitty Gustafsson - 9 januari 2013 19:14

Har varit och tränat agility idag!!! Hade nästan glömt hur kul det var under dessa tre veckor, nästan fyra som vi inte har tränat något alls! Det riktigt lyser om Tindra på agilityplanen och INGET kan störa henne <3 Framförbyten och svängar stod på schemat, åhhh vill bara träna meeeeer!!! Tur det är inplanerat träning både imorgon och på fredag   


På måndag är det kurs för Elin, ja ni hör, nu är vi tillbaka till vardagen igen, sova, jobba, roa hundar, sova, jobba roa hundar, det där med att roa hundar är ju bara det roligaste som finns, och det bästa är att just nu så är det det ända jag gör, mer än att sova och jobba. Alltså känner mig inte så vuxen och gör inte så vuxna sakar, jag bara roar mig känns det som, och det är så himla kul!!!   Det bästa av allt är att jag har så många underbara vänner att roa mig med, annars hade det ju bara varit hälften så roligt!!


Tindra är på dag 10 i löpet än, boooorde gå över i höglöp snart och släppa till lite pojkar men än så länge är det bestämt svansen ner. Det går jättebra med Texas och han är helt opåverkad, inget gnöl, ingen matvägran och inte alls på Tindra, SKÖNT! Ännu skönare är det att veta att detta är ända och sista löpet. Jag har bestämt mig, ringde djursjukhuset och skulle boka tid idag men man kunde inte boka så långa fram, än, så vi återkommer.


Nu är det snart dags att åka och jobba, två nätter denna gången bara och sen en långhelg ända tills tisdag kväll!

Uuuuuunderbart!!!!


   

Texas sover gott i biabädden, på madrassen, inga trycksår här inte   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards