kittty

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

SEMESTER I VÄRMLAND

Av Kitty Gustafsson - 18 juli 2012 09:24

Herregud va bra vi har det! I söndags åkte jag och hundarna till Eva-Karin och vovvarna i Kil, vi var inte framme förän på kvällen, tog en promenad och sen gick vi och lade oss. Hela veckan kör i agilitytävlingar, eller ja i alla fall måndag, torsdag, fredag lördag! I måndags blev det en femma i agilityloppet, Texas trampade med en tass för lite på det där kontaktfältet på a:et men annars var det fint! Vi klarade till och med referenstiden!! I hopploppet fick jag blackout, kändes som jag var helt vilse, Texas tog ändå rätt hinder så vi diskade oss inte direkt trots att jag stod och snurrade i mitten och funderade på vad som var nästa hinder... Jaja nu har man gjort det så jag hoppas att det inte händer igen! Fy va pinsamt ;) Igår var jag och Eva-Karin lediga, vi åt frukost vid sjön, stor handlade, hade simträning med hundarna ute vid sjön efter en roddbåt. Efter båtturen badade vi lite själva med för tro mig det blir blött i båten när man drar fyra hundar upp och ner från båten ;) Dessutom kom det en sån där störtskur med regn som det har gjort varje dag denna sommaren, så det var bara att plaska på i sjön! Underbart! På kvällen kom Cecillia och hennes tre hundar, grillparty och mer bad med hundarna! Life can´t get any better! :) Bästa semestern! Njuter i fulla drag!! Nu, BILDBOMB på finaste!


   

Wow sa Tindra va häftig du är Fanny, är det så man ska göra!


                       

Tindra övar på att hoppa!


 

Och övning ger faktaiskt färdighet! Även om det är en bit kvar till proffs som Texas och Älva! ;)


 

"Mamma hjälp mig upp, det gjorde du ju förra gången, det var smidigt, jag väntar!!!"

     

Blir nog ingen simhopperska av Fanny ;) Nu har hon ändå övat :D


           

Vovvarna kan nästan göra reklam för Baltic´s hundflytvästar! :)


 

Fanny eller Tindra? Har ni reflekterat över vilket öra det är som ligger ner på de andra bilderna så sätter ni den ;)

Vi har kommit fram till att de är väldigt lika i alla fall! :)


     



 
 
Pernilla

Pernilla

18 juli 2012 10:34

Sååå härliga hundbilder. Men du, HUR har du lyckats få en Springer att hålla balansen på rumpan. Har minsann försökt med flera att få dem att "sitta fint" men de har ingen balans och ramlar helt enkelt omkull. Imponerad!!
/P

http://pernillaochpuma.blogg.se

 
Elin

Elin

18 juli 2012 14:18

Ja de är verkligen lika, och det är kul att de har motsatt öra som står upp :)

http://www.creativedogs.wordpress.com

 
Ingen bild

Josefin

19 juli 2012 09:57

Så fina :) Livet är härligt.

 
Evve

Evve

19 juli 2012 10:29

Vilka mysiga bilder :D det ser verkligen underbart ut!

http://evvve.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

22 juli 2012 16:21

Underbara bilder! Var roligt att ses även om det inte var så långa stunder :) Snart ses vi igen! :D

http://kiwihunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards